باشگاه مشاورین و منتورینگ

باشگاه-مشاورین

 

هر کارآفرین، ورزشکار یا هنرمند موفقی در جهان مطمئناً حداقل یک مربی یا راهنما را داشته که در زندگی آن‌ها تغییری ایجاد کرده است. مهم نیست که شما در چه صنعت و حوزه‌ای فعالیت می‌کنید و یا حتی چه شخصیتی دارید؛ در هر صورت داشتن یک منتور کسب و کار عالی یک عامل مهم برای موفقیت شما در کسب و کارتان خواهد بود.

در ساده‌ترین تعریف، منتور کسی است که تجربه و دانش بیشتری نسبت به شما در یک صنعت یا مهارتی که می‌خواهید به آن وارد شوید دارد.

منتورینگ اغلب مثل یک خیابان یک طرفه به نظر می‌رسد که فرد با تجربه به کارآفرین جوان آن را توصیه می‌کند؛ اما این‌طور نیست؛ بلکه منتورینگ صرفاً روشی رسمی برای اشاره به روابط بین دو نفر است که به یک اندازه از یکدیگر سود می‌برند؛ و هرکدام از دیگری یاد می‌گیرند. یک منتور کسب و کار می‌تواند حتی در استارتاپی که راهنمایی می‌کند سرمایه گذاری نیز بکند؛

طبق بررسی ۶۵۰ استارتاپ در گزارش استارتاپ ژنوم”دسترسی به منتورهای مفید” جزء اولین تأثیرات در موفقیت کسب‌ و کار است. اما مشکل کارآفرینان جوان و بلند پرواز درک اهمیت وجود منتور برای رشد کسب و کار نیست. مشکل اصلی این است که در وهله اول چطور می‌توان یک منتور کسب و کار خوب پیدا کرد.

در این راستا کارخانه نوآوری کرمانشاه با  استفاده از منتور‌های متخصص، با تجربه و کارآزموده ریسک شکست استارتاپ‌ها را تا حد زیادی کاهش می‌دهد.

باشگاه مشاورین

پذیرش